8 Mar Brak komentarzy admin Marcotec ,

Chyba każdy, kto kiedykolwiek pracował na etacie, przyzna, że atmosfera w pracy odgrywa ważną rolę. I nieważne, czy pracujesz jako nauczyciel w szkole, czy jako pracownik fizyczny na budowie. Od tego, jaki klimat panuje w danym miejscu, zależy bardzo wiele. Często, szczególnie młodzi i niedoświadczeni pracownicy, rezygnują z pracy właśnie z powodu panującej tam atmosfery. Uciekają, bo nie mogą się odnaleźć w danym miejscu. Natomiast ludzie pracujący w przyjaznej, serdecznej atmosferze są często bardziej efektywnymi i zadowolonymi pracownikami, co przynosi korzyści dla firmy. Aby klimat w pracy był przyjazny, muszą postarać się o to obie strony, zarówno pracownicy jak i kadra zarządzająca. Współpraca, empatia, umiejętność komunikacji i unikanie konfliktów to najważniejsze cechy, jakie powinni sobie przyswoić wszyscy.

O co może postarać się kierownictwo, aby jeszcze bardziej zintegrować swoich pracowników i podnieść ich efektywność?

Jest wiele sposobów, min szkolenia dla firm, które można organizować zarówno w miejscach pracy, jak i na wyjazdach integracyjnych. Takie wyjazdy to świetny sposób na bliższe poznanie się współpracowników i podnoszenie kwalifikacji. Ludzie mają możliwość lepiej się poznać, dzięki czemu rośnie efektywność ich współpracy. Jeżeli na takim wyjeździe uczestniczy również szefostwo, wzmacniają się wzajemne relacje między pracownikami a kierownictwem. Ludzie integrują się ze sobą, co wpływa na radzenie sobie z ewentualnymi konfliktami, lub na całkowite pozbycie się ich.

Inwestowanie w szkolenia dla pracowników to korzyść dla przedsiębiorstwa. Wykwalifikowany pracownik to większe zyski dla firmy, a jego rozwój osobisty to rozwój firmy. Pracownik, który poznaje nowe techniki, wykorzystuje je potem w codziennej pracy. Doszkalanie już zatrudnionej osoby to lepszy pomysł niż przyjęcie nowej. Zamiast zatrudnić nowicjusza, lepiej zainwestować w kształcenie kogoś, kto zna dobrze firmę i komu można zaufać. Wspinanie się po drabinie kariery motywuje pracownika i daje mu wiele satysfakcji. Zwiększa się profesjonalizm, ponieważ pracownik dobrze przygotowany, umiejący posługiwać się swoimi narzędziami pracy i znający nowe techniki, pracuje szybciej i wydajniej. Jest bardziej samodzielny i nie potrzebuje ciągłej kontroli kierownictwa, sam radzi sobie z problemami i stresem. Taki pracownik jest również częściej lojalny wobec swojego szefa, jeśli firma dba o jego rozwój osobisty, on dba o rozwój firmy. Zadowolona jest każda ze stron. Szkolenia dla firm mają również tę zaletę, że kreują pozytywny wizerunek firmy. Występowanie takiego szkolenia w miejscu pracy często przyciąga potencjalnych kandydatów na stanowiska w firmie, bo każdy liczy na pracę, w której będzie miał możliwość ciągłego rozwoju. Inwestycja w szkolenia z pewnością zaowocuje w przyszłości. Pracodawcy mogą wybierać spośród rożnych ofert i pakietów szkoleń więc każdy znajdzie to, co mu odpowiada. Ważne, żeby zapewnić pracownikom dostęp do zwiększania wiedzy i podnoszenia swoich kwalifikacji, a co za tym idzie, do możliwości awansu.