Kredyt konsolidacyjny dla firm jest świetnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy posiadają na sobie kilka zobowiązań kredytowych i mają problemy z wyjściem z zadłużenia albo chcieliby uzyskać większą kontrolę nad finansami. Dzięki niemu połączysz wiele kredytów w jeden większy, co pozytywnie wpłynie na obniżenie kosztów związanych z ich obsługą i umożliwi zwiększenie okresu kredytowania.

Spłata kilku kredytów nie zawsze jest łatwa, szczególnie gdy firma wpada w kłopoty finansowe. Przedsiębiorca decydujący się na konsolidację może często liczyć na podwyższenie kwoty kredytu, zyskując tym samym dodatkowe środki na prowadzenie działalności, co może się okazać pomocne w przetrwaniu gorszego okresu. Niezbędnymi rzeczami dla uzyskania firmowego kredytu konsolidacyjnego będzie własna działalność, czyli analogiczna sytuacja jak podczas ubiegania się o jakikolwiek produkt finansowy kierowany do firm. Istnieją dwie procedury przyznawania tego typu kredytu – uproszczona oraz dochodowa. Uproszczona procedura nie wymaga przedstawiania dodatkowych dokumentów we wniosku kredytowym, a cała analiza odbywa się na podstawie wcześniejszych umów kredytowych dostarczonych przez przedsiębiorcę. Zazwyczaj odpowiedź od banku w takim przypadku przychodzi błyskawicznie. Analiza dochodowa odbywa się w oparciu o wyniki finansowe przedsiębiorstwa, którego dotyczy wniosek. To, która procedura zostanie zastosowana, zależy od wnioskowanej kwoty kredytu. Jeśli Twoje zobowiązania nie przekraczają kwoty pięciuset tysięcy złotych, najpewniej bank wybierze prostszy wariant. Dodatkowymi warunkami otrzymania finansowania jest brak negatywnej historii w Biurze Informacji Kredytowej oraz wymóg istnienia firmy przynajmniej od pół roku. To na co warto dodatkowo zwrócić uwagę, to ilość zobowiązań do skonsolidowania.

Duża część banków akceptuje maksymalnie dwa lub trzy różne produkty finansowe naraz, tak więc jeśli posiadasz otwartą linię kredytową, kredyt inwestycyjny, hipotekę, pożyczkę oraz kartę kredytową, możesz mieć trudności ze znalezieniem instytucji, która będzie zainteresowana konsolidacją całości Twoich zobowiązań. W takim wypadku najlepiej wybrać tylko część z nich. Kolejną rzeczą, którą trzeba wziąć pod uwagę, są koszty udzielenia kredytu konsolidacyjnego dla przedsiębiorstwa. Zazwyczaj koszt udzielenia wynosi kilka procent od konsolidowanej kwoty, co w przypadku dużych sum generuje koszt na poziomie kilku tysięcy złotych.

Dodatkowo możemy być zmuszeni do wykupienia ubezpieczenia kredytu, co stanowi kolejny wydatek rzędu kilkuset lub kilku tysięcy złotych. Tak więc jeśli planujesz połączyć swoje zobowiązania i wyjść z zadłużenia albo planujesz odzyskać kontrolę nad finansami w firmie dzięki konsolidacji, dowiedz się dokładnie o warunkach, jakie proponuje wybrana przez Ciebie instytucja finansowa. Lepiej dmuchać na zimne, szczególnie w przypadku, kiedy jesteśmy pod ścianą. Łatwo w ten jest popełnić błąd, który może być naszym przysłowiowym gwoździem do trumny. Najważniejsze może się okazać rozeznanie.