15 wrz Brak komentarzy admin Marcotec , , ,

Praca na etacie ma swoje zalety oraz wady. Do zalet niewątpliwie należy zaliczyć pewność otrzymywania wynagrodzenia raz w miesiącu. Jednak z drugiej strony taka praca na etacie często ogranicza kreatywność i nie sprzyja rozwojowi osobistemu oraz zawodowemu. Dlatego bardzo wielu osobom marzy się prowadzenie własnego biznesu. W erze internetu mamy dostęp do potencjalnych klientów nie tylko z naszej ulicy czy też dzielnicy. Naszym klientem może zostać każdy mieszkaniec Polski. Jest to najczęstszy powód, dla którego młody biznesmen decyduje się na otwarcie sklepu internetowego. Co trzeba zrobić, żeby otworzyć sklep internetowy? O tym poniżej.

Zacznijmy od zastanowienia się czym w takim sklepie moglibyśmy handlować. Musimy mieć świadomość, że handlując towarami w sieci trzeba respektować wszystkie prawa konsumenta, między innymi do zwrotu towaru. Dlatego popularne w ostatnim czasie pomysły na biznes, opierające się na sprzedaży towarów sprowadzonych z Chin mogą nie być najlepsze dla osoby początkującej. Ciekawą koncepcją jest księgarnia internetowa. Według statystyk książki są jednymi z najchętniej kupowanych towarów w internecie. Towar ten nie posiada daty ważności, nie trzeba dopasowywać żadnych rozmiarów, jak w przypadku odzieży, a ryzyko wystąpienia wady w towarze jest minimalne. Dzięki tym cechom sprzedaż książek jest znacznie bardziej wygodnym rozwiązaniem niż sprzedaż elektroniki, odzieży i innych produktów. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest księgarnia w modelu dropshippingu. W tym modelu właściciel sklepu internetowego podpisuje umowę z hurtownią książek i integruje oprogramowanie sklepu z systemem informatycznym hurtowni. Sprzedawca zajmuje się wyłącznie reklamą sklepu oraz pozyskiwaniem nowych zamówień. Odpowiedzialnością hurtowni jest obsługa tych zamówień i ich rozliczenie w sposób prawidłowy z klientem. Ciekawostką jest to, że właściciel sklepu nie musi nawet zakupywać towaru, którym handluje. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie dla początkujących biznesmenów, którzy nie chcą się angażować w żadne kredyty na tym etapie prowadzenia działalności. Sprzedawca ustala prowizję od sprzedaży jednej książki i raz w miesiącu otrzymuje przelew zbiorczy z hurtowni. Dodatkowym plusem jest to, że sprzedawca nie musi angażować się w proces projektowania sklepu. W modelu sklepu na abonament otrzymujemy w ciągu kilkunastu minut kompletne oprogramowanie, które będzie zintegrowane z wybraną przez nas hurtownią. Nie trzeba się przejmować hostingiem ani włamaniami na serwer w takim rozwiązaniu.

Powyższy akapit nakreślił czytelnikowi problem otwarcia sklepu internetowego od strony organizacyjnej. Jak to wygląda jednak od strony formalnej? Pierwszym krokiem będzie założenie działalności gospodarczej. Nie jest to trudny proces i obecnie ogranicza się do wypełnienia kilku formularzy w internecie. Następnie należy otworzyć konto firmowe. Dobrze, aby z takim kontem była zintegrowana księgowość. Nowoczesne systemy księgowe potrafią automatycznie księgować przychodzące i wychodzące operacje. Jest to duże ułatwienie dla początkującego biznesmena. Jeżeli dopełnimy tych formalności, to mamy otwartą drogę do osiągnięcia sukcesu.