Internet zmienił sposób w jaki funkcjonujemy jako społeczeństwo. Codzienna wymiana wiadomości i komunikacja, zarówno osobista jak i służbowa odbywa się za pomocą internetu i urządzeń mobilnych. Jeżeli czegoś potrzebujemy, chcemy się dowiedzieć gdzie znajdziemy złotą rączkę, dobrego hydraulika albo sprawdzamy opinie na temat nowego wózka dla dzieci, to często w pierwszym odruchy kierujemy się do wujka Google który dostarcza nam milionów odpowiedzi w ułamku sekundy. Tylko kilka wyników na pierwszej stronie wyników google zostanie sprawdzonych. Biorąc powyższe pod uwagę bardzo ważna jest reklama firmy w internecie.
Dzięki zadbaniu o odpowiednią internetowa prezencie można uzyskać wielu klientów, którym możemy pomóc i dzięki temu rozwinąć firmę. Wracając do tego co się dzieje po wpisaniu przez potencjalnego klienta zapytania w wyszukiwarkę Google. Zostają zwrócone najbardziej adekwatne wyniki, większość z nich to strony internetowe. Mając te informacje oczywistym wydaje się jak ważne są strony internetowe dla firm. Obecnie strony internetowe stały się ważna częścią prezencji online. Są swego rodzaju wizytówka i, z tą różnicą, że nie otrzymują ich osoby być może zainteresowane oferta, tylko osoby które czegoś szukają, ponieważ po świeciły czas i uwagę na wykonanie zapytania w wyszukiwarce Google. Wypromowanie i wypozycjonowanie strony swojej firmy jest ważnym sposobem na zdobycie rozpoznawalności i nowych klientów, ale dbanie o pozycję w wyszukiwaniach Google nie jest jedynym sposobem zadbania o marketing firmy w sieci. Równie ważne jest bycie znanym i rozpoznawalnym w social mediach.
Jeszcze 10 lat temu była to domena młodych ludzi. Obecnie bardzo dużą część osób korzystających z Facebooka stanowią osoby, które ukończyły 30 rok życia, zmienia się demografia użytkowników. Młodzi ludzie spędzają więcej czasu na platformach bardzo dynamicznych i bogatych wizualnie, takich jak Instagram lub TikTok. Nie tylko media społecznościowe są istotnym kanałem dotarcia do potencjalnych klientów. Od prawie 15 lat ważna rolę w spędzania czasu online pełni serwis oferujący możliwość darmowego oglądania filmów zarówno edukacyjnych, rozwojowych jak i nastawionych na rozrywkę, a mianowicie chodzi o serwis YouTube. Cały nurt video marketingu jest bardzo ważny w skutecznej komunikacji marki, ponieważ dowiedziono wielokrotnie, że treści wideo są bardziej angażujące. Wynika z tego szereg korzyści, głównie dla firm, ponieważ przez większe zaangażowanie łatwiej jest pomoc komuś w podjęciu decyzji zakupowej. Niejednokrotnie udowodniono, że treści wideo miały o wiele większą skuteczność w sprzedawanie produktów oraz usług niż tradycyjne reklamy tekstowe i graficzne.
Nie należy zapomnieć również o płatnych sposobach dotarcia do klienta. Omówiliśmy wcześniej organiczne, czy też bezpłatne sposoby dotarcia do konsumenta. Ale na samym początku zależy nam na szybkim zdobyciu nowych klientów. Do realizacji tego celu nieocenionym narzędziem są wszelkie płatne kanały dotarcia do klientów. Obecne możliwości targetowania, czyli precyzowania jakiej grupie odbiorców chcemy zaprezentować się pomaga w dotarciu do najbardziej zainteresowanych osób. Płatna reklama w sieci reklamowej Google czy bing niejednokrotnie skrocila czas potrzebny do posiadania pierwszej pozycji na stronie wyników wyszukiwania Google.